Tuesday, September 2, 2008

KL, Kambing, Berok, BMW & Semak



Ade 5 bende aku nak citer kat sini.. Tp xtau nak mula & ending guaner.. Lima2 bende ni berkait dengan tajuk posting aku kat atas.. Yang aku pasti ape yg aku nak citer ni merupakan peristiwa bersejarah sepanjang hidup aku.. Mesti aku akan ingat sampai ke tua ah..

Kesohnye berkaitan dengan perjalanan aku ke KL.. Tu la pasal tajuk nye ade bermula dengan KL..

Gini Kesoh die..

KL

30 Ogos 2008 Maxoil ade buat program di Hotel De Palma Ampang. Mini Pelancaran LIFE H2O. Produk baru keluaran Maxoil. Aku dari Kemaman & Balok pegi 4 buah kete ( sebuah dari Trg). Yang pegi hari tu naik kete sekali aku, Kakti, Pok Amid & Land balok. Naik kete Zul; Zul, Haikal, Othman & Rashid. Naik kete Ust Pie; Ust Pie, Ust K, Ustzh Jenab & Ayu. Naik kete Mus; Mus. Lias, K.Ayu & anaknya..

Bertolaklah kami jam 7 am dari kemaman. Ust pie & ust k sampai ke kemaman dari terengganu malam sblm tu dh. puko 1 baru sapa. jam 9 lebih kurang kitaorng breakfast dekat hentian Gambang. Makan nasi lemak kat situ. Yang x makan waktu tu Mat rashid, lias, mus, k.ayu & anaknya..

Sudah makan terus ke KL, sampai2 pegu HQ dulu. Lepas tu jam 2 terus ke De Palma Hotel..

Kambing

Dalam masa sama jugok cucu sulong pada Pok Amid ade buat majlis makan kambing kat Kijal. Punyala Pok Amid ni nok g KL, rela dia x pegi ke majlis tu walaupun dihidangkan dengan lauk gulai kambing (Kegemaran dia ah tu..). Sebab satu lg, dia siap beli kasut baru lagi semata mata nak g KL.. baikla Pok.. Jiwa Muda tu penting.. Jadi start mula2 jalan ke KL duk teringat ke Kambing je memanjang org tua ni. Dengan harapan bile dia balik kekgi cucu dia simpang kambing ke dia.. Mitok2 ade rezki pok..

Masa program Stokis Kemaman dapat 2 Tiket Melancong 4 hari 3 malam ke Pulau BALI.. Tahniah utk Sokis Kemaman... Jumpa di Bali k.. Harap2 pencapaian ini memberi inspirasi kepada sahabat2 yg lain utuk terus maju ke hadapan.. Jalan mesti ke depan, jangan ke belakang..

Abis je Program kami terus ke Rest Kunang2 sebelum naik tol Gombak. Lepak2 minum air b4 teruskan perjalanan balik.

BMW

Waktu tu jugok, aku temankan upline aku pegi amik kete baru dia.. Wow BMW 5 Series beb.. Kaler Hitam Plat 2030 lagi tu.. Caya la bro..

Sampai je BMW kat Kunang2, pergh masing2 terbeliak mata2 tengok REALITI BMW depan mata.. (Bila la turn aku pulak ni..)

Masa balik aku kene ke Penang temankan Upline aku En Roslan ke sana. Sebab dia kata dia x percaya blh sampai sana & terus balik trg esokannya sorang2.. Maklumla kete baru, takut2 pun ade lagi.. So terpaksalah si Rosland bawak kete yg aku bawak td (Kete Pok Amid CBE 771) balik ke kemaman.

Nak jd ke cerita, kete yg zul bawak pulok ade masalah brek pulok. So, dia stay KL dulu semalaman esok baru balik. Bg aku nasib baik gok dia balik esokannya, sbb dia x tido mlm tadi.. Takut2 x dang sapa kemaman je..



Klimaksnya bermula kat sini..

Berok

Kisoh paling kelakor sepanjang hidup aku.. Dalam perjalanan balik ke kemaman, dan aku terus ke Penang, semua geng2 yg makan nasi lemak kat Gambang td mulas perut. Masing2 pakak nak berok ramai2. Mula2 start dengn brader balok tu sorang.. Punyala x tahan ke berok , dia bereti kete kat hentian lentang, pastu cr jamban x jupe.. Perut dah x tahan, cr jamban pulok x jupe.. Ape lagi waktu tu 'rok' la yg jd mangsanya.. Terus dia cakung & berok dalam rok.. kikikik.. Yg syok nye lagi, air pulok xdok.. Sementara nak ke basuh, lasung dia lap dengan spender dia pahtu tohok spender dalam tong sapoh.. Aduhla.. Macam2.. Aku dengor citer ni tarak suke..

Yang jd ke kelakornye.. Kakti, Pok, Ust Pie, Ust K, Jenab, Ayu sumer bahang berok belake.. Nok buleh sapa ke kemaman tu 3,4 kali singgoh utk melabur sesuatu yg x tertahan lagi..

Paling Klimaks skali.. ade sorang tu sapa terlepas dalam kete beb.. Aduhla.. Siang pulok.. Pahtu ye kate ke drebar, "bau busuk sikek ni.." Drebar pulok dgn selamber kate, "xpe pok bau sikek je.." (padahal waktu tu bekok muka2 duk tahan bau... kikiik)

Nak wak guaner dah x tahan padahal jamban dekat je lagi.. x sampai 1 km..

Yg x kene malam tu Rashid, haikal & zul je.. Rashid x makan ns lemak.. Haikal & Zul ni aku ingat perut besi la..

Sampai je kemaman, pie, ust k, jenab & ayu tdo stokis kemaman dulu mlm tu.. Eh ye duk pakat berebut jamban pulok mlm tu.. jamban pulok ade se.. Aduhla nasib badan.. Ade sorang tu tgh2 tdo bangun berlari terhinjut2 tahan ke berok no g jamban.

Aku masa kejadian berlaku duk di Penang. Aku kat sana pun bahang berok jugok.. Dekat setengoh jam duk dalam jamban.. Esokkannya letisan seharian xleh wak keje.. Padang tido dalam kete je.. BMW 5 Series pulok tu..

Semak

Di Penang pulok, aku dapat satu ayat baru dari geng2 DD Zamzami... "Semak".. Ade je yg x kene, mesti perkataan semak keluor dari mulut diaorg.. Mungkin geng2 penang dah biasa dgn perkataan ni, tp bg aku kelakor bila mengaitkan semak dengn seseorang yang 'menyemak'.. Aku ingat nak guna jugok ayat ni.. "Semak betulla diaorang ni.."

Aku pun xtau ape yg aku taip panjang2 ni.. Kalu korang sumer larat baca Terima Kasih aku ucapkan, Kalu x larat bace aku mintak maap.. Yg pasti aku ade bende nak share dengan korang sumer..

Yang xpham ape yg aku tulih ni pun aku mitok maap.. Kalu x faham cr la tukang penterjemah bahasa terengganu..

One more thing.. Congratulation to my upline Mr Roslan for the BMW 5 Series.. Pergh lawo beb.. Kaler Hitam strike Maxoil merah kat body lagi tu.. cayalah.. And also a Special Congratulation for the Kambing Day :)..

So, Now aku planning utk gandakan sales aku.. InsyaAllah kalu ade rezki awal tahun depan aku pakai C200 K Sport Edition.. Amin..

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails