Tuesday, April 1, 2008

Maxoil Club 2030

Maxoil
Racing Formula Motor Oil..










Ni motosikal yang menang masa Mini Autoshow kat Kemaman, November 2007

Sejarah Maxoil..

Dimiliki oleh MaxcareSuccess Sdn Bhd. Owner dia orang melayu kita. Nama dia Tuan Hj Hamid Ba'dizaman. Beliau ni orang Temerloh.. Rasa2nya Kg Awah kot..

Company ni start ditubuhkan 1992. Ni dah masuk 16 tahun dah company ni beroperasi. Kira memang POWER la produk dia ni. Masa tu nama company Maxcare Marketing Sdn Bhd. Antara barang utama yg dia jual masa tu, apalagi Maxoil lah.. Masa tu Maxoil diiport dari US dengan nama Amsoil. Tapi masa musim2 gawat 199+, kerajaan tak galakkan kita import direct dari luar, so masa tu Maxoil ambil formula Amsoil, bina kilang sendiri then package kat sini. Kilang dia sekarang kat Panda Maran, Klang. Maxoil adalah produk lubricant pertama dipasarkan melalui MLM. Masa tu semua org tak expect Maxoil boleh survive as a MLM company. Tak pernah dibuat org, pasarkan lubricant melalui MLM.. Tapi setelah 2-3 tahun berlalu ramai org dah buka mata kat Maxoil. Dengan kualiti & harga yang berpatutan, Maxoil menjadi pilihan ramai dalam 1994-1997. Di Terengganu saja aku dengar cerita sales Maxoil Terengganu masa tu separuh sales Malaysia.. pergh power giler..

2001..










Kiri : RXZ TW 6984. color purple. High Speed 220km/h
Powered by MAXOIL

Tahun 2001 aku mula join Maxoil. Umur aku baru 20 tahun. Masa tu member aku (aku anggap dia ni macam abang aku), nama dia Roslan Mohamad. Dia la yg bawak aku ke dunia Maxoil ni. Dia la yang bertanggungjawab jadikan aku macam diri aku sekarang ini.. kalu tak jumpe dia, aku tak tahu la aku jadi mcm mana.. Huhu.
Masa tu, aku jumpe dia, dia offer aku " mu nak bisnes x? Jual minyak itam" Maklumlah, masa tu aku & the geng sumer pakai motor.. Aku pun dengar presentation dari dia, pastu aku decide utk jdkan Maxoil ni part time masa tu.. Maklumlah, student lagi.. Motor pertama yang menjadi mangsa Maxoil masa tu, motor aku la.. RXZ TW6984 (kat mana la motor ni sekarang).

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails