Saturday, October 18, 2008

Life H2O Road Show : Kemaman



Semalam satu lagi program yang aku commit berjaya diadakan dengan lancarnya.. Ye lah, walaupun ada beberapa perkara yg perlu dibaiki, aku syukur semuanya dah lepas semalam. Yang datang speech semalam Dr Hjh Noral Akmal dari KL bg info details pasal LIfe H2O.


Program bermula jam 3pm lebih. Dihadiri seramai 45 orang. yang datang tu ade ua, md2 dan prospek baru. Audein start mari jam 2.30pm. So diaorang daftar kat pendaftaran yg dijaga oleh Kak Siti & Cik Ayu. Semua yg daftar dapat DOOR GIFT istimewa dari Maxcare. Lepas tu semua masuk dewan. Sementara menunggu majlis bermula kitaorg mainkan video2 testimonial immunocal dan beberapa video lain utk menghiburkan audien.

Jam 3.30 majlis bermula. Aku sebagai MC memulakan majlis. So, aku preview sket apa tujuan majlis ni. Kemudian lepas preview aku tunjuk video tentang Lif H2O. ramai yang teruja & terlopong tengok video tu.. Kalu korang nak tgk blh bgtau aku skali..

Then, majlis diserahakan kepada penceramah utama, Dr Hjh Noral Akmal. Beliau mengupas dengan lebih lanjut berkenaan Life H2O ini.. Walaupun beliau berucap agak lama, namun info & maklumat yang diberi cukup bermanfaat bagi yg memerlukan. Yang x memerlukan memang rase hampeh je la..

Dalam jam 5pm selesai program. Lepas tu ade buat makan2 sket kat luar tu.. pastu semua org balik..

Babai..

Komen aku..

1. TQ & tahniah kepada mereka yang menjayakan program ini. Kak Siti & Ayu, UA2 lain yang terlibat secara lansung dan x lansung ; Alias, Othman, Rosland, Zul dll.. Tq juga kpd caterer petang tu Kak Dah yg secara xlansung menjadi UA aktif selepas itu.. dan semua tetamu yg hadir. Tq.. Well Done !!

2. Overall aku puas hati. Tapi masih byk bende yg perlu ditingkatkan utk memantapkan lagi program2 seumpama ini. Anyway aku rasa objektif tercapai. Kehadiran 45 dah cukup baik untuk program kali ini walaupun jangkaan kehadiran mencecah 100 orang.

3. Yang aku puas hati lagi:

i. Beberapa org dari audien yang hadir ada diantara mereka cukup berpotensi. So aku rasa setakat ni ade 3-4 org yang aku perlukan jumpa dan jelaskan about the biz. Sorang under Ayu, 2 org under Alias dan sorang under Othman.

ii. Sekurang2nya 20-50% info yg disampaikan melekat kat audien. So diaorg blh bawa balik info2 baru dan canggih ini sebagai bekalan.. Untuk sharing bersama kawan2 dan keluarga

iii. Secara x langsung, bonding antara kami UA2 ni semakin kuat dan kitaorg semakin kreatif utk mengadakan lagi program2 sebagai retentation kepada md2 & UA. So, hopefully we can co-operate much better after this.

iv. Aku suka tengok geng2 UA ni dapat sembang secara rapat & leisure bersama Presiden & Vice-Presiden Maxcare. Sikap friendly yg ditunjukan oleh haji & hajah amat aku hargai. TQ Haji & Hajah.

4. Aku dapat offer utk round m'sia bersama Dr Hajah. Present pasal Life H2O. Kate dia dia perlukan aku utk kemaslahatan semua. Sekali dengar macam menarik, tapi aku rasa aku x ambik job ni sebab aku sayang nak tinggal UA2 yang ade, yang masih memerlukan belaian & kasih sayang aku.. Wawawah.. Walaupun aku dibayar, tapi aku rasa aku perlu lebih fokus pada UA2 ni.. Ayu, Othman, Rosland, Alias, Ct dll. Aku rasa aku x happy kalu aku sorang je yang untung tapi diaorng masih dalam keperitan. So aku ambik keputusan aku x ambik job ni dan aku nak fokus pada diaorng ni semua.. Sorry pada Dr Hajah sebab aku x dapat bantu dia..


So, ape2 pun aku puas hati. Skrg ni aku nak fokus pada bisnes aku pulak..

OK. bye

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails